ΠΡΟΛΗΨΗ & ΦΡΟΝΤΙΔΑ

Η σημασία της πρόληψης για την υγεία του μαστού

Θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε την πρόληψη σαν μια γενική αντίληψη φροντίδας απέναντι στον εαυτό μας, η οποία μας προτρέπει σε συγκεκριμένες συνήθειες ανά τακτικά χρονικά διαστήματα.

Ειδικότερα η υγεία του μαστού διασφαλίζεται σε μεγάλο βαθμό από τον προσυμπτωματικό έλεγχο που περιλαμβάνει την κλινική εξέταση και τις σύγχρονες απεικονιστικές εξετάσεις της μαστογραφίας και εφόσον απαιτείται, και των υπερήχων.

Η αυτοψηλάφηση μαστού από την ίδια τη γυναίκα δεν αποτελεί μέρος του προσυμπτωματικού ελέγχου. Σύμφωνα μάλιστα με πολλές μελέτες δεν έχει καμία απολύτως επίπτωση στα ποσοστά επιβίωσης από τη νόσο του καρκίνου του μαστού.

Επιπλέον, δημιουργεί αρκετά συχνά ένα συναίσθημα ψευδούς ασφάλειας ενώ παράλληλα συνδέεται με ένα υψηλό ποσοστό ψευδών, θετικών αποτελεσμάτων τα οποία αποτελούν μια ανώφελη πηγή ανησυχίας, που με τη σειρά της αυξάνει τα ποσοστά βιοψιών καλοηθών μορφωμάτων.

Ωστόσο, στο μέτρο που μια γυναίκα θέλει να γνωρίζει τον εαυτό της, η αυτοψηλάφηση και επισκόπηση μαστού τη βοηθά διότι παρατηρεί συστηματικά το σχήμα και την υφή του.

Γνωρίζω το μαστό μου

Η σημασία της αυτοψηλάφησης και επισκόπησης του μαστού έγκειται στο να γνωρίζετε πολύ καλά το σχήμα και την υφή των μαστών σας προκειμένου να μπορείτε να παρατηρήσετε οποιεσδήποτε αλλαγές.

Δεν αντικαθιστά σε καμία περίπτωση την κλινική εξέταση του ιατρού.

Φροντίζω τον εαυτό μου

Η φροντίδα του εαυτού μας στο σύνολό του, περιλαμβάνει πολλές και διαφορετικές συνήθειες που εξασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία του οργανισμού, προσφέροντάς μας ευεξία και καλή σωματική υγεία.

Η σωστή διατροφή, η άθληση  και η προσοχή σε θέματα υγείας που μας αφορούν, θα μπορούσαν ενδεικτικά να αναφερθούν ως παράγοντες που συμβάλλουν στη διασφάλιση της ποιότητας ζωής.


3 Εύκολα Βήματα Αυτοψηλάφησης


ψηλαφηση μαστου στο ντους

Στο ντους

Σηκώστε το αριστερό σας χέρι. Με όλα τα δάκτυλα του δεξιού χεριού σας, εξετάστε προσεκτικά το αριστερό σας στήθος με κυκλική φορά, ξεκινώντας από την εξωτερική πλευρά της κορυφής, πιέζοντας τόσο δυνατά όσο για να αισθανθείτε τον ιστό από κάτω.

Μετά από έναν ολοκληρωμένο κύκλο, προχωρήστε ένα εκατοστό προς τη θηλή και ξανακάνετε τον κύκλο, συνεχίζοντας μέχρι να φτάσετε στη θηλή. Ελέγξτε την περιοχή πάνω από το στήθος, ειδικά την περιοχή της μασχάλης, για εξογκώματα ή για σκληρίες.

Επαναλάβετε στο δεξί στήθος.

ψηλαφηση μαστου στον καθρεφτηΜπροστά στον καθρέφτη

Τοποθετείστε τα χέρια σας στα πλευρά σας και ελέγξτε τα στήθη σας για οποιαδήποτε αλλαγή στο χρώμα, στο μέγεθος, στο σχήμα ή για λακκούβες ή για ραβδώσεις της επιδερμίδας.

Ελέγξτε ξανά, πρώτα τοποθετώντας τα χέρια στους γοφούς, πιέζοντας ώμους και αγκώνες μπροστά για να συσφίξετε τους μυς του στήθους και στη συνέχεια, σηκώστε τα χέρια και σταυρώστε τα απαλά πίσω από το κεφάλι.

ψηλαφηση μαστου ξαπλωμένηΞαπλωμένη

Με ένα μαξιλάρι κάτω από τον αριστερό ώμο, σηκώστε το αριστερό σας χέρι πάνω από το κεφάλι.

Εξετάστε όλο το στήθος με κυκλικές κινήσεις, όπως περιγράφεται στο 1ο βήμα (στο ντους). Επίσης, πιέστε απαλά την θηλή και ελέγξτε αν βγαίνει υγρό.

Επαναλάβετε στο δεξί στήθος.