fbpx

Η γονιμότητα περνάει και από το στομάχι!!!

Η γονιμότητα περνάει και από το στομάχι!!!
05 Ιούν 2019

Έχει αποδειχτεί, μέσω τεκμηριωμένων κλινικών μελετών , ότι σε περιπτώσεις ζευγαριών που η επάρκεια του οργανισμού τους σε απαραίτητες βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και ιχνοστοιχεία στην διατροφή αποκλίνει από τις φυσιολογικές τιμές, για διάστημα 3-4 μηνών από την ημερομηνία επιθυμητής σύλληψης, παρατηρείται αυξημένο οξειδωτικό stress, που είναι επιβλαβές για τα κύτταρα, συμπεριλαμβανομένων των ωαρίων και των σπερματοζωαρίων. Με δεδομένο ότι η υγεία του ωαρίου αλλά και του σπέρματος είναι ζωτικής σημασίας για όλες τις μεθόδους υποβοηθούμενης αναπαραγωγής είναι σαφές και κλινικά αποδεδειγμένο ότι το υγιές σωματικό βάρος, η ισορροπημένη μεσογειακή διατροφή, η στοχευόμενη πρόσληψη μικροθρεπτικών συστατικών, η αποφυγή έκθεσης σε τοξίνες από το φαγητό και τα ποτά   επιδρούν σημαντικά στην ορμονική ισορροπία , τη γονιμότητα αλλά ευκολία με την οποία επιτυγχάνεται  η φυσιολογική σύλληψη αλλά και η υποβοηθούμενη αναπαραγωγή.

Απ’ ότι φαίνεται, το ωάριο και το σπερματοζωάριο, είναι τόσο υγιή όσο ο οργανισμός που τα παράγει και αυτό εξαρτάται άμεσα από τη διατροφή που κάνει η γυναίκα αλλά και ό άντρας. Με άλλα λόγια «η γονιμότητα περνά και από το στομάχι» και η ισορροπημένη διατροφή επηρεάζει την σύλληψη αλλά και την εγκυμοσύνη.

Καλό είναι εσείς που ετοιμάζεστε ή βρίσκεστε ήδη σε διαδικασία υποβοηθούμενης αναπαραγωγής να γνωρίζετε τα παρακάτω, έτσι ώστε να αποκτήσετε έναν ακόμα δυνατό σύμμαχο στην πολύτιμη προσπάθειά σας!

  • Το ιδανικό βάρος για επιτυχημένη σύλληψη έχουν γυναίκες με δείκτη μάζας σώματος 20-24. ( Βρίσκουμε το δείκτη μάζας σώματος ή BMI διαιρώντας το βάρος μας σε κιλά με το ύψος μας σε μέτρα στο τετράγωνο. Πχ γυναίκα με βάρος 64 κιλά και ύψος 1,72cm έχει BMI= 21,6). Γυναίκες με πολύ χαμηλό βάρος βοηθούν το ορμονικό προφίλ τους, αν πάρουν τα κιλά που χρειάζεται , ενώ υπέρβαρες γυναίκες, που πιθανώς έχουν αντίσταση στην ινσουλίνη,  διευκολύνουν ιδιαίτερα την ικανότητα τους να συλλάβουν αν προσεγγίσουν το φυσιολογικό τους βάρος.
  • Κατανάλωση καφέ -περισσότερο από 2 φλιτζάνια τη μέρα-  αλκοόλ, περισσότερο από 2 ποτήρια την εβδομάδα, κόκκινου κρέατος -περισσότερο από 4 φορές την εβδομάδα- λαχανικών και φρούτων λιγότερο από έξι μερίδες την εβδομάδα  μπορεί να ελαττώσουν τη γονιμότητα μέχρι και 50%.
  • Καλό είναι κάθε γεύμα να αποτελείται κατά 50% από ωμά βιολογικά φρούτα και λαχανικά, με δεδομένο ότι έχουν 83% περισσότερα μικροθρεπτικά συστατικά.
  • Οι ξηροί καρποί περιέχουν ω-3 λιπαρά και βιταμίνη Ε, που είναι απαραίτητα για την παραγωγή υγιών κυττάρων.
  • Τα εσπεριδοειδή είναι πλούσια σε βιταμίνη C , η οποία αυξάνει την κινητικότητα του σπέρματος και προάγει την ωορρηξία.
  • Ο καλός ύπνος αυξάνει την παραγωγή αυξητικής ορμόνης και βοηθά τα κύτταρα μας να μην γερνούν γρήγορα, συμπεριλαμβανομένων και των ωαρίων και των σπερματοζωαρίων ενώ  η αυξημένη κορτιζόλη σε περιόδους stress αναστέλλει την έκκριση πολύτιμων ορμονών και επηρεάζει αρνητικά την γονιμότητα μας.

Θυμηθείτε:  Το «πιάτο της γονιμότητας» αποτελείται:

  • από καλής ποιότητας  πρωτεΐνες και βιολογικά λαχανικά
  • δεν το συνοδεύουμε με αλκοόλ αλλά με ένα ποτήρι μεταλλικό νερό 
  • δεν το ακολουθεί καφές αλλά φυσικός ανάμεικτος  χυμός  εποχής
  • δεν το καταναλώνουμε αργά το βράδυ
  • το συνοδεύουμε με θετικές σκέψεις και καλή παρέα, που θα μας αποφορτίσουν και θα μας κάνουν να νιώσουμε ήρεμα και αισιόδοξα!

 

ΕΡΡΙΚΑ ΠΑΠΑΒΕΝΕΤΙΟΥ, MD, Msc,GP

ΓενικόςΟικογενειακός Ιατρός
Health Promotion – Clinical Nutrition

ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΥΓΕΙΑ

 

Μάθετε περισσότερα για τη Διατροφή & Γονιμότητα!

Share

abitofgreece

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *